Wie zijn wij من نحن ؟

/Wie zijn wij من نحن ؟
Wie zijn wij من نحن ؟ 2017-10-17T15:08:15+00:00

أهلا بكم في الموقع الألكتروني صحتك في هولندة وهذا الموقع تابع لصفحات الفيس بوك صحتك بالدنيا و نكبر سوا والتي هي عبارة عن  مبادرة من منظمة الصحة الهولندية في منطقة في اوترخت و الفاروس . الهدف من الموقع ومن صفحات الفيس بوك هو نشر معلومات عن النظام الصحي الهولندي لمساعدة السوريون في استخدام هذا النظام عن طريق مختصين سوريين في القطاع الصحي.

فريق العمل المكون من أطباء سوريين وأخصائيين صحة هولنديين يقدم في صفحة صحتك بالدنيا و صفحة نكبر سوا  معلومات عامة عن الصحة والرعاية في هولندة. ويقدم هذا باللغتين العربية والهولندية بصيغة فلم أو رسوم متحركة أو معلومات مرئية أوطرق توعوية أخرى .يمكنك أيضا أن تطرح الأسئلة دائما عبر صفحتنا. صفحة صحتك بالدنيا موجخة لكل السوريون في هولندا و صفحة نكبر سوا  موجهة للاباء الناطقين بالعربية.

في هذا الموقع توجد كل المعلومات التي تتم مشاركتها عبر صفحات الفيس بوك منسقة إلى جانب بعضها .

عند سؤالك عن حالات صحية خاصة يقوم فريقنا بتوجيهك إلى من يساعدك من منظمات صحية أو اطباء العائلة. نتمنى أن تجد على موقعنا المعلومات التي تبحث عنها بشكل أفضل .

لاستخدام موقعنا هنالك بعض القواعد:

  • أنت المسؤول دائما عن اختيارك لاستخدام المعلومات الموجودة في الموقع.
  • موقع (gezondinnederland.info)  يحتوي على فقرات ومواضيع تتعلق بالصحة في هولندة. هذه المعلومات نشرها أخصائيون في القطاع الصحي في سورية  وبدعم من  أخصائيون في القطاع الصحي في الفاروس ومنظمة الصحة الهولندية في منطقة أوترخت . لكن المعلومات على هذه الصفحة لا يمكن أن تكون بديلا عن النصيحة من الأخصائي.  الموقع الالكتروني  (www.gezondinnederland.info) ليس طبيباً أو أخصائياً طبيا ولا يعطي نصائح طبية لحالات فردية .

Welkom op de pagina Gezond in Nederland. Deze website hoort bij de Facebook pagina’s Syriërs Gezond en Opgroeien in Nederland, op initiatief van GGD regio Utrecht en Pharos. Doel van de website en de FB pagina’s is dat Syriërs helpen hun landgenoten wegwijs te maken in zorgland Nederland door betrouwbare informatie te delen.

Op de FB Syriërs Gezond post het team van Syrische zorgprofessionals samen met Nederlandse professionals algemene informatie over gezondheid en zorg in Nederland in de vorm van korte filmpjes, infographics, animaties en ander voorlichtingsmateriaal. Bij vragen over individuele medische kwesties zal het team naar een hulpverlener, (zorg-) organisatie of een huisarts verwijzen. De informatie bij Opgroeien in Nederland wordt ook door duo’s van een Syrische en een Nederlandse professional gemaakt, en is bedoeld voor Arabisch sprekende ouders.
Alle informatie die op FB gepost is, staat op deze website overzichtelijk bij elkaar. We hopen dat we met de FB pagina’s en deze website Syrische nieuwkomers helpen op de weg naar een goede gezondheid, van henzelf en hun kinderen.

Voor het gebruik van de website gezondinnederland.info gelden een aantal voorwaarden:

  • U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de keuze en het gebruik van de informatie.
  • De website www.gezondinnederland.info bevat artikelen en andere informatie over zorggerelateerde onderwerpen. Deze informatie wordt gepost door Syrische zorgprofessionals, ondersteund door Nederlandse collega’s van Pharos en GGD Utrecht. Echter, de informatie op deze website kan op geen manier een vervanging zijn voor het advies van een medisch, gekwalificeerd professional. De website www.gezondinnederland.info is geen arts of medisch professional en geeft geen medische adviezen.