شرب الماء

شرب الماء مهم. نوصي البالغين بشرب 1.5 إلى 2 لتر يوميًا. مياه الشرب اليومية التي يتخللها الشاي والقهوة بدون سكر ، هي الأصح. هذه المشروبات موجودة في Schijf van Vijf. شرب كميات كافية من الماء مهم للحصول على كمية كافية من السوائل للجسم. أنت بحاجة إلى للسوائل لأنك تفقد كمية من السوائل من خلال التنفس والتعرق والتبول والتبرز .
توازن الرطوبة والسوائل في الجسم

يمكنك الحفاظ على توازن السوائل في أفضل حالاته عن طريق شرب ما يكفي. يعوض جسمك نفسه بنفسه ، كما يحتوي الطعام على رطوبة. إذا فقدت الكثير من السوائل ، فإنك تشعر بالعطش وتبدأ في شرب المزيد. عندما تفقد الكثير من السوائل ، فإن جسمك ينتج كمية أقل من البول.
مشروبات في قرص الخمسة:

شرب الماء جيد. ولكن يمكنك أيضًا استكمال رطوبتك بمشروبات أخرى. القهوة والشاي ومنتجات الألبان دون السكر أيضا تكون جيدة.

المشروبات التالية موجودة في Disk of Five:

• الماء. وهذا يشمل مياه الصنبور ومياه الينابيع والمياه المعدنية.

• الشاي الأسود والأخضر

• شاي الأعشاب (ليس كثيرًا)

• القهوة (ليس كثيرا)

• الحليب (مشروب. في القرص من خمسة ولكن في المربع مع منتجات الألبان والأسماك والبقوليات والبيض والمكسرات واللحوم).

ماذا يجب أن نفعل بدون ماء؟

بدون ماء سوف تموت في غضون 3-5 أيام. الماء مهم للغاية للبقاء على قيد الحياة. يضمن الماء امتصاص العناصر الغذائية في الجسم. كما يضمن التخلص من النفايات. كما أنه مهم جدًا عند التحكم في درجة حرارة جسمك.

عندما تتوقف عن الشرب تمامًا ، تشعر بالعطش الشديد. بعد قليل يصبح ضوءًا في رأسك ولا يمكنك التفكير بشكل صحيح. عقلك يتقلص ، حرفيا. بعد حوالي يومين تصاب بتمزق عضلي. يمكنك أن تحصل في حيرة من أمرك ، فهي تسمى الهذيان. بعد 3 إلى 5 أيام ، تتوقف أعضائك واحدا تلوا الاخر مما يتسبب في موتك.

تفقد حوالي 2.5 لتر من السوائل في يوم واحد. يمر هذا عبر البول والبراز والتنفس والعرق بالطبع. من الطعام تحصل على حوالي 1 لتر من السوائل كل يوم ولكن هذا لا يكفي.

لذلك ننصحك وبشدة. اشرب 1.5 إلى 2 لتر من اسوائل يوميًا عبر الماء والقهوة والشاي بدون سكر

Water drinken
Water drinken is belangrijk. We raden volwassenen aan om elke dag 1,5 tot 2 liter te drinken. Water drinken, afgewisseld met thee en koffie zonder suiker, is het gezondst. Deze dranken staan in de Schijf van Vijf. Genoeg drinken is belangrijk om voldoende vocht binnen te krijgen. Je hebt vocht nodig omdat je het verliest door te ademen, te zweten en toiletbezoekjes.

Vochtbalans
Je houdt de vochtbalans het best op peil door voldoende te drinken. Je lichaam maakt het dan zelf goed.In eten zit ook vocht. Wanneer je te veel vocht verliest krijg je dorst waardoor je meer gaat drinken. Wanneer je veel vocht verliest maakt je lichaam minder urine.

Dranken in de Schijf van Vijf
Water drinken is goed. Maar je vocht aanvullen kan ook met andere dranken. Ook koffie, thee en melkproducten zonder suiker tellen mee.
De volgende dranken staan in de Schijf van Vijf:
• Water. Hieronder valt kraanwater, bronwater en mineraalwater.
• Zwarte en groene thee
• Kruidenthee (niet teveel)
• Koffie (niet teveel)
• Melk (is een drank. In de Schijf van Vijf maar staat in het vak met melkproducten, vis, peulvruchten, ei, noten en vlees).

Wat zouden we zonder water moeten beginnen?
Zonder water ga je binnen 3-5 dagen dood. Water is super belangrijk om te overleven. Water zorgt voor de opname van voedingsstoffen in het lichaam. Het zorgt ook voor het weg gaan van afvalstoffen. Het is ook heel belangrijk bij het regelen van je lichaamstemperatuur.
Wanneer je helemaal stopt met drinken krijg je heel erg dorst. Na een tijdje word je licht in je hoofd en kun je niet goed nadenken. Je hersenen krimpen, letterlijk. Na ongeveer 2 dagen krijg je kramp in je spieren. Je kunt heel erg in de war raken, dat heet een delirium. Na 3 tot 5 dagen stoppen je organen 1 voor 1 waardoor je overlijdt.
Op 1 dag verlies je ongeveer 2,5 liter aan vocht. Dit gaat via via urine, ontlasting, ademhaling en natuurlijk zweet. Uit eten haal je ongeveer 1 liter vocht elke dag maar dat is niet genoeg.
Daarom is het advies. Elke dag 1,5 tot 2 liter vocht te drinken via water, koffie en thee zonder suiker.

Print Friendly, PDF & Email