منع استخدام الجوال أثناء قيادة الدراجة.
اعتبارا” من أول شهر تموز 01-07-2019
سيتم منع استخدام الجوال أثناء قيادة الدراجة مثلا”لارسال رسالة على الواتس، استخدام التم تم (دليل الخرائط), أو البحث عن الأغاني والموسيقى أثناء قيادة الدراجة. المنع يكون لكل الوسائل الالكترونية للتواصل أو الحصول على المعلومات. كذلك أيضا” للأجهزة المشغلة للموسيقى.
إذا كنت بحاجة لاستخدام دليل الخرائط هنا يمكن استخدام الموبايل ولكن بعد تثبيته على مقود الدراجة .كذلك استخدام السماعات الأذنية لسماع الموسيقى والجوال مثبت على المقود مثلا”وليس في يدك، أو القيام بالرد على مكالمة أثناء القيادة فهذا ممنوع .
إذا قمت بالتوقف عن القيادة وأردت استخدام الموبايل أو الاتصال فهذا ممكن ومسموح.
لا تنتظر حتى بداية شهر تموز وابدأ من الآن التدرب على عدم استخدام الموبايل والاعتياد على ذلك. وهذا كفيل بأن تعفى من المخالفات والوقاية من الحوادث.

 

Verbod telefoon tijdens fietsen!
Vanaf 1 juli 2019 mag je geen mobiele telefoon meer vast houden tijdens het fietsen. Bijvoorbeeld om te appen, navigatie te gebruiken of muziek uit te zoeken op de fiets. Het verbod geldt voor alle mobiele elektronische apparaten voor communicatie- en informatieverwerking. Dus ook voor muziekspelers.
Mocht je toch navigatie willen gebruiken tijdens het fietsen, kun je de telefoon aan het stuur vastzetten zodat je de telefoon niet hoeft vast te houden.

Oortjes of een koptelefoon om muziek te luisteren op de fiets is toegestaan. Je mag het apparaat niet de hand houden en de telefoon niet besturen tijdens het fietsen.

Als je stilstaat mag je je telefoon of ander mobiel apparaat vasthouden en bedienen.

Wacht niet tot 1 juli en probeer er nu alvast aan te wennen. Dat kan je een boete en ongeluk schelen.

 

Print Friendly, PDF & Email