هل تنتزع الحكومة الهولندية طفلك منك؟

لقد بلغنا أن الآباء والأمهات لديهم قلق شديد حول كيفية التعامل مع أطفالهم في هولندا.

كثير من الناس يصيبهم الذعر من أن يتم انتزاع أطفالهم منهن في هولندا. لذلك نكتب لكم هذه الرسالة.

تفترض الحكومة الهولندية أن الوالدان يفعلون أقصى ما بوسعهم للعناية بأطفالهم. و هي علم بأن تربية الأطفال ليس دائماً بالأمر الهين. أحياناً يشعر الوالدان بالقلق على الأوضاع في المنزل. أو في بعض الأحيان لا يعرف الوالدان كيف يتوجب عليهم الرد على سلوك أطفالهم. من الطبيعي في هولندا أن يتكلم الوالدان مع بعضهم البعض حول موضوع التربية أو على سبيل المثال يتم التواصل مع طبيب الأسرة حول هذا الموضوع. لكي يتم تجنب حدوث أن تحرم من طفلك لكي يقيم مؤقتاً مع عائلة هولندية حاضنة أو في أحد دور رعاية الأطفال إنه من الجيد أن تتحدث مع شريكك في تربية الطفل و أن تتحدث أيضاً مع طبيب الأسرة حالما شعرت أن تربية طفلك أصبحت صعبة لكي لا تبقى هذه المشكلة وقت أطول و يصعب حلها فيما بعد. الحديث عن هذا الموضوع أمر مريح جداً لكلا الطرفين” الوالدين و الأطفال”.

على سبيل المثال إذا شعرت برغبة في ضرب طفلك لأنه قام بعمل ما. توجه عندها إلى طبيب الأسرة للحديث معه. هو سوف يساعدك في البحث عن شخص أو منظمة متخصصين بتربية الأطفال لمساعدتك وطفلك بالشكل الأمثل. عن طريق هذه المساعدة يمكنكم جميعاً العيش في بيت واحد بسلام وأمان. لأن هذا ما تسعى له الحكومة الهولندية. أن يعيش الوالدان مع أطفالهم حياة سعيدة في بيت واحد أطول فترة ممكنة.

في حال تم تقديم المساعدة و النصح لمرات عديدة و بطريقة آمنة لتبقى العائلة سعيدة و مع بعضها البعض في بيت واحد وفي نهاية المطاف لم تنجح هذه المساعي عندها يتم انتزاع الطفل منك لفترة مؤقتة. خلال هذه الفترة إذا تغير سلوك الطفل و سلوك الوالدين عندها يمكن أن يعود الطفل للمنزل مرة أخرى.

 

 Pakt Nederland je kind af?

We hebben gehoord dat veel ouders zich zorgen maken over hoe er in Nederland met ouders met kinderen wordt omgegaan. Veel mensen zijn bang dat de overheid in Nederland je kind snel afpakt. Daarom schrijven we dit bericht.

De Nederlandse overheid gaat er van uit dat ouders het beste zelf voor hun kind kunnen zorgen. We weten ook dat dat niet altijd makkelijk is. Soms maakt een ouder zich zorgen over de situatie thuis. Of soms weet een ouder niet hoe hij moet reageren op gedrag van zijn kind. In Nederland is het normaal dat ouders daarover praten met elkaar of met bijvoorbeeld de huisarts. Om te voorkomen dat je kind uit huis wordt geplaatst is het goed om, zodra de ouder het lastig vindt om zijn kind op te voeden, daarover te praten. Zodat problemen niet te lang blijven bestaan, maar snel opgelost worden. Dat is voor de ouder en voor het kind het fijnst.
Als je bijvoorbeeld als ouder merkt dat je je kind wilt slaan voor wat het heeft gedaan, ga daar dan met de huisarts over praten. Hij gaat dan samen met je zoeken
naar goede hulp voor jou als ouder en voor je kind. Met die hulp kunnen jullie beter en veiliger samen in één huis wonen. Want dat is wat de Nederlandse overheid wil: Dat ouders en kinderen zo lang mogelijk bij elkaar in huis wonen.
Pas als er al heel veel is geprobeerd en het lukt toch niet om als ouders en kinderen op een fijne en veilige manier bij elkaar in één huis te wonen, dan wordt een kind soms tijdelijk uit huis geplaatst. En als het gedrag van het kind verandert of het gedrag van de ouders verandert door deze tijdelijke hulp dan mag het kind terug naar huis.

 

Print Friendly, PDF & Email