تنظم الهرمونات أو مايسمى بالناقلات العصبية الكثير من العمليات داخل جسمك. بعض الهرمونات لهاا الدور في أن تكون حزين،قلق أو تشعر بالغضب. في حين أن هرمونات أخرى تسعى لجعلك سعيد، محظوظ أو تشعر بالنشوى.وهذه ماتسمى بهرمونات السعادة. من أهم أنواع هرمونات السعادة يوجد أربع هرمونات وهي: السيروتونين، الدوبامين، الاندروفين والاكسيتوسين. ومن الشئ العظيم في هرمونات السعادةهو أنه يمكنك التأثير ايجابيا” على انتاجها. في الاسبوع القادم سنتحدث عن هرمونات السعادة وسيكون الحديث عن السيروتونين. المصدر:

bron: htpp://gelukplanner.nl/gelukshormonen

Hoe werken gelukshormonen in het lichaam?

Hormonen ofwel neurotransmitters regelen veel verschillende processen in je lichaam. Sommige hormonen zorgen ervoor dat je jezelf verdrietig, angstig, of boos kunt voelen. Andere hormonen zorgen ervoor dat je jezelf blij, gelukkig of euforisch kunt voelen. Dit zijn onze gelukshormonen.

De vier belangrijkste gelukshormonen zijn serotonine, dopamine, endorfine en oxytocine. En het mooie van deze gelukshormonen is dat je de aanmaak hiervan zelf positief kunt beïnvloeden. Volgende week gaan we over gelukshormonen spreken en beginnen met Serotonine. Born: http://gelukplanner.nl/gelukshormonen/

Print Friendly, PDF & Email